O PROJEKCIE

AQUATIC YACHTS

Wszystko, co kochamy: wiatr i woda. Szuwary i komary.

Z żeglowaniem jak z piłką nożną: wszyscy jesteśmy trenerami drużyny narodowej i wszyscy na sporcie znamy się najlepiej.

AQUATIC YACHTS jest firmą rodzinną, założoną w województwie mazowieckim, która 4 lata temu zaprezentowała swój pierwszy model jachtu, zaprojektowany przez dr Jerzego Pieśniewskiego – Aquatic 25. Udany debiut i uznanie w oczach żeglarskiej społeczności sprawiły, że stocznia rozpoczęła prace nad nowym modelem. I oto on: Aquatic 25T. Dla osób, którym nie spieszno z wakacji do domu. 

Co zrobić, żeby ludzi zakochanych w żeglarstwie rozkochać w nowym modelu łódki. Okazuje się, że wystarczą trzy elementy…

AHOJ przygodo! Ilu żeglarzy, tyle opinii o tym, który jacht jest najlepszy, jaki wypożyczyć na weekendowy wypad a który wybrać na kilkudniowy rejs. 

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA
  • Po pierwsze: eksponowanie głównej zalety łódki, czyli podkreślenie mariażu doskonałych właściwości nautycznych, nowoczesnego designu i funkcjonalności jachtu.
  • Po drugie: przemyślane rozplanowanie każdego elementu jachtu połączone z pieczałowitym wykończeniem
  • Po trzecie: dostępność jednostki dla osób nie posiadających patentu żeglarskiego (w świetle prawa jachty o długości do 7.5 m można prowadzić bez dodatkowych uprawnień żeglarskich) 
KONCEPT I KREACJA
  • Komunikację oparliśmy na środowisku żeglarskim, które musiało poznać nową jednostkę przygotowaną przez stocznię jachtową Aquatic Yachts. W tym celu udostępniliśmy czołowym magazynom żeglarskim wszelkie informacje dotyczące jednostki oraz jej możliwości podczas rejsu
  • Aby dotrzeć do grupy docelowej, należało zapewnić ekspozycję jachtu na targach żeglarskich, które średnio co pół roku są organizowane w różnych miastach Polski
  • Nic nie działa lepiej, niż rekomendacje znajomych, dlatego za cel obraliśmy sobie komunikację bezpośrednią w Internecie i obecność w strategicznych forach i portalach żeglarskich
REALIZACJA
  • Wraz z pojawieniem się nowego produktu stoczni (jachtu Aquatic 25T) przygotowaliśmy nowy layout strony internetowej, tak aby był on bardziej czytelny dla użytkownika
  • Pomimo dość wąskiego grona odbiorców, komunikacja marki została wsparta firmowym fanpage na Facebooku, gdzie prezentowane są najnowsze wydarzenia, podczas których będzie prezentowana jednostka, nowe zdjęcia, filmy i opinie użytkowników
  • Postawiliśmy na inspirowanie do aktywnego wypoczynku nad wodą, dlatego często w komunikatach pojawiają się szczegółowe informacje związane z żeglarstwem, które mają przypomnieć zapalonym żeglarzom o fantastycznych chwilach spędzonych nad wodą a amatorom – przybliżyć całą tematykę i zaciągnąć ich na rejs jeszcze ten jeden raz
  • Staramy się podtrzymać przywiązanie do wiatru i wody poprzez kampanie remarketingowe
  • Lubimy, gdy o nas się mówi, dlatego nawiązaliśmy współpracę z magazynami żeglarskimi, które zainteresowały się prezentacją jednostki na swoich łamach 
EFEKTY
  • Nominacja w kategorii „Jacht Roku 2013”, przyznawana przez magazyn „Żagle”
  • Wzrost rozpoznawalności konkretnego modelu jachtu (Aquatic 25T) w gronie innych jednostek o długości do 7.5 m dostępnych na polskim rynku
  • Rosnące zainteresowanie marką podczas targów żeglarskich, bezpośredniej komunikacji z potencjalnymi użytkownikami
  • Wzrastające interakcja ze społecznością za pośrednictwem marketingu szeptanego i działań na firmowym fanpage