O PROJEKCIE

odCzapy

odCZAPY zaczęło się od... czapy

odCZAPY zaczęło się dość niepozornie. Połowę dotychczasowego życia byliśmy pokłóceni z czapką. A to brzydka, a to niewygodna, a to defasonuje włosy. I tak co roku - uszy odmrożone, katar i siny nos. Drugą naszą bolączką była -300 stopniowa zima, która nie dość że nie należy do przyjemnych to jeszcze jest jakaś taka szaro-bura (ten śnieg, zawieje i zamiecie). Bez sensu.

Kolejnej zimy bez czapki moglibyśmy nie przeżyć, dlatego postawiliśmy wprowadzić na nasze głowy i głowy naszych znajomych zupełnie odjechane czapy. Kolorowe i zupełnie od czapy. Czapy odCZAPY. Dla ludzi, którzy lubią jak ich widać, mających coś ważnego do przekazania, wyjątkowych i z wyobraźnią. 

Nasz projekt odCZAPY rozpoczęliśmy od produkowania kolorowych czapek na zimę z ciekawymi i intrygującymi napisami. Później poszło dalej – w ubrania noszone niezależnie od pory roku.

W życiu zdarzało nam się robić wiele rzeczy. Ale dopiero stworzenie od podstaw własnej marki modowej, było dla nas wyzwaniem, które przyniosło spektakularne efekty i jeszcze większą satysfakcję.

GŁÓWNE ZAŁOŻENIA
  • Stworzenie produktu trafiającego w oczekiwania młodego konsumenta, który poszukuje ubrań i dodatków nieszablonowych, zupełnie innych niż to, co oferują sieciówki, ubrań dla ludzi wyjątkowych
  • Stworzenie kanału dystrybucji - sklepu online - dla produktów odCZAPY
  • Zbudowanie wokół marki społeczności zainteresowanej modą, nowościami w modzie, rzeczami pięknymi i nietuzinkowymi 
KONCEPT I KREACJA
  • Naszą głównym celem było wykreowanie nietuzinkowego produktu, który stanie się obiektem pożądania w zimowej stylizacji
  • Pozycjonowanie marki jako polskiego brandu, nastawionego na zindywidualizowane potrzeby klientów, otwartego na konsumentów i na to co mówią
  • Pokazanie odCZAPY jako marki kolorowej, świeżej i tętniącej energią 
REALIZACJA
  • Stworzenie sklepu online, w którym centralne miejsce zajmują nie kolorowe bannery czy podkręcone grafiki ale autentyczne produkty – odCZAPY
  • Zbudowanie fanpage marki, która w ciągu niespełna 3 miesięcy działalności zebrała ponad 10 tys. fanów
  • Zaprezentowanie ubrań odCZAPY na blogach modowych, które  skutecznie oddziaływają na pozycjonowanie marki i budują wizerunek brandu otwartego na oczekiwania młodego pokolenia 
EFEKTY
  • Rosnąca społeczność zainteresowana produktami marki i wydarzeniami związanymi z odCZAPY
  • Kilkaset zrealizowanych zamówień w pierwszym kwartale działalności (grudzień 2013 – luty 2014) 
  • Obecność czapek odCZAPY w prasie i programie śniadaniowym TVP 2 „Pytanie na śniadanie”
  • Apetyt na więcej